Egy százalék

 2008.05.20. 11:07

Verseny van. Kemény, hiszen pénzről van szó. Ha ügyesen csináljuk, nem is kis pénzről.

Rendelkezzünk adónk egy százalékáról. Tarhál mindenki, nyomulnak reklámokkal, szórólapokkal. Adj a kutyamenhelyeknek, a beteg gyerekeknek, az egyházaknak, a Magyar Táltosoknak, az anoním alkoholistáknak, a golfozóknak, a gyepmesterek országos szövetségének...

De valóban nekik adod?

Létezett egyszer egy Inkubátor alapítvány. A nevükből egyenesen következik küldetésük célja, amivel nem nehéz egyetérteni. A kilencvenes évek végén rendszeresen támogattam őket kisebb nagyobb összegekkel, aminek felhasználásáról kaptam beszámolót, meghívtak rendezvényeikre stb. Vagyis regisztrált támogató lettem.

Aztán kezdett érdekessé válni a folyamat, és megszaporodtak ezek az alapítványok. Egyre többen kerestek telefonon, nem csak az akkori üzletemben, hanem kiderítve a mobilom számát azon is. Fura klónozódást tapasztaltam, mert érdekes módon valamilyen inkubátor alapítványnak hívták ezeket.

-Igazi inkubátor alapítvány

-Legigazibb inkubátor...

-A tutira legigazibb igazi inkubátor

-Legeslegigazibb inkubátor de mostmár tényleg!!

Nyílván éltem a gyanúval, és kérdezősködtem, hogyan lehet ez? Mindenki értetlenül állt a kérdés előtt, magyarul én voltam a hülye, mert mit kérdezősködök annyit? Zavart kusza magyarázkodás után bontott vonal, csönd, majd pár hét múlva újra próbálkozás a felejtés reményében.

Sikerrel elérték, hogy az inkubátor szitokszóvá váljon a szótáramban. Nem akartam már segíteni, sőt, már senkinek sem akarok, okulva saját példámon. Megalapítottuk XYZ Motorsport névre hallgató sportegyesületünket, majd barátaim unszolására regisztráltattam az 1%-ot igénybe vevők körébe. Ők szívesen támogattak volna az 1%-al minket, hiszen legalább ismerősökhöz kerül a pénz. De egy évben sem sikerült hozzájutni az összeghez. Minden évben volt valami változatosabbnál változatosabb kifogás, ami nem tette lehetővé a pénz kiutalását. Legutóbb például az alapszabályt kellett volna módosítani egy "nem vagyunk politikai párt" passzussal.

Sűrű anyázások közepette ennyiben hagytam, és már pont leszarom. A saját 1% feletti rendelkezést, és a mások által nekünk adottat is.

 

Címkék: adó egy százalék alapítványok

A bejegyzés trackback címe:

https://barrera.blog.hu/api/trackback/id/tr8478208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása